zaterdag, februari 7

Speurtocht

Tom en ik zijn beide fan van raadsels en speurtochten en Sherlock Holmes. Maar dat kon je ooit al lezen toen ik schreef over de dag dat ik een zeer mysterieuze email kreeg. Maar omg, ook zoiets als Escaping willen we beiden ZO GRAAG DOEN. Dus toen ik vorige week dacht 'hm.. volgende week hebben we 2,5 jaar, wat voor leuks kan ik dan doen?' besloot ik om een speurtocht te organiseren.

EN IK VOND HET ZO LEUK OM TE DOEN.

Er waren 4 aanwijzingen, naja eigenlijk 5 maar de eerste was een sms en de rest had ik echt op kaartjes geschreven. De sms was om de 1e aanwijzing te vinden in onze huiskamer.

Sms: Je vindt de eerste aanwijzing in een CD hoes.. maar niet heus!

Kent iemand het liedje "Je t'aime... moi non plus"? Tom dacht vroeger dat het betekende "Ik houd van je.. maar niet heus!" De eerste aanwijzing zat dus in de LP (want een cd hoes was het heus niet) hoes van Je t'aime.


Aanwijzing #1: Hier zouden we samen heen, eigenlijk al vóór januari. Maar die dagen zijn geteld. Ga naar deze plek om de rest van de dagen ook te kunnen tellen.
Voor Tom's verjaardag maakte in een kalender voor 'm. En deze wilden we eigenlijk al in 2014 laten printen.. maar dat kwam er steeds niet van. Tom moest naar de Kopijwinkel waar hij een kalender en een nieuwe aanwijzing kon ophalen. Haha ging eerst nog niet helemaal goed omdat Tom een werknemer aan de balie kreeg die er niks vanaf wist ;-) Gelukkig kwam toen snel de jongen die mij had geholpen!


Aanwijzing #2: Cryptogram, 1 horizontaal: Hier kijken we vaak naar binnen maar dat is nu verleden tijd. (4 letters) (tip: de nieuwe niet de oude)
Verleden tijd van kijken = (ongeveer) keek. Al ongeveer sinds we elkaar kennen is er het plan om bij KEEK koffie te drinken en taart te eten. Maar dat is er dus nog nooit van gekomen. We zijn er nu iig beiden binnen geweest, nouja, de nieuwe dus. Niet eens de oude.
Tom kon hier 2 dadel-chocoladerepen ophalen en een nieuwe aanwijzing.
("KEEK" stond eerst natuurlijk nog niet op de voorkant, Tom zette dit er later op ;-))

We kochten kommen bij de Tiger waar ik nu alles uit wil eten.
Dus vandaar de kommen.
Aanwijzing #3: Ga op zoek naar de sexy lady with an eye that's lazy with the wonky eye waardoor Leonardo nu omgekeerd in zijn graf ligt.
Kent iemand Flight of the Conchords? Nou Tom wel in ieder geval. Tom kent alle liedjes ook. Uit z'n hoofd. En zingt ze. Hard op. Heel vaak. Nee, ik doe nou alsof ik het irritant vind maar IK VIND HET FANTASTISCH. Het liedje 'We're Both In Love With a Sexy Lady' passeert erg vaak de revue en er zitten wat zinnen in die perfect pasten bij de plek waar ik wilde dat Tom nu heen zou gaan.
Op zijn werk bij de Flying Tiger hangt namelijk een Mona Lisa met een opgeplakt oog waardoor ze een beetje schelie is. Tom vertelde achteraf dat het meisje bij KEEK helemaal nieuwsgierig was en hem wilde helpen. Super leuk! Dus, Tom ging op naar de Tiger waar hij de laatste aanwijzing en (pure) chocolade rijstwafels vond.

Say 'cheeeeeeese'
Aanwijzing #4: Hier besloot ik de eerste keer met je mee naar huis te gaan. Je vindt mij achter een van de gordijntjes. 
Tom en ik hadden onze eerste date in Amsterdamsko. Ik woonde nog in Enschede dus ik moest via Utrecht Centraal weer terug. Maar toen we daar zo samen stonden wilde ik eigenlijk nog helemaal niet weg. En dan was ik ook pas rond 1 uur thuis.. dat was ook wel erg laat..
Dus Tom moest me zoeken op centraal waar ik in een van de pasfotohokjes zat (achter een gordijntje). EN TOEN HEBBEN WE NOG FOTO'S GEMAAKT (iets wat ik tot een traditie wil maken elk half jaar/jaar foto's in zo'n hokje. Lijkt me zo leuk voor lataaaa).

Tom was echt super snel! Binnen 45 minuten had 'ie de hele speurtocht gedaan. Gelukkig vond 'ie 't ook leuk om te doen! En ook zo tof hoe leuk iedereen mee deed in de Kopijwinkel, KEEK en z'n collega's bij de Tiger!

Van het station gingen we door naar Gys, waar we vervolgens heeeeerlijk gegeten hebben. Zo veel dat we uiteindelijk het lekkers van KEEK nog helemaal niet opgegeten hebben. Thuis dronken we wijn en keken we Pride. Mooie film. Fijne dag. Fijne avond.





ps. Zo'n drukke week gehad! Leuk druk, maar druk. Dus vandaar ineens zo weinig blawgs.

2 opmerkingen: