vrijdag, augustus 29

Geen geld wel 2 kookboeken kopen

Een tijd terug bedacht ik me: ik wil gelukkig(er) zijn; dat is voor mij waar het leven om draait. Want is niet alles wat je doet omdat je er (op een gegeven moment) blij van wordt? (ja, zelfs stofzuigen) Maar hoe word je gelukkiger. Waar word je blij van?

Dat heb ik eerst maar eens bedacht. En vervolgens bedacht ik dat ik wil meer dingen doen waar ik blij, rustig, gelukkig van word. Zoals tekenen, lezen, koken en lezen over voeding/koken. Dus ik ging vaker tekenen; in mijn dankbaarheidsboekje, die ik nog trouw elke dag bij houd, maak ik ook altijd een klein tekeningetje. Daarnaast teken ik ook wel wat meer.
Dus ik ging meer lezen; overdag gewoon omdat ik even die computer niet wil pakken, 's avonds voor het slapen gaan en 's ochtends om wakker te worden.
En ik kocht de Veganomicon, een veganistisch kookboek met zo'n 250 recepten, en ging daar daadwerkelijk ook uit koken. Ook nam ik vanaf toen vaker de tijd om uitgebreid te koken, voor het avondeten maar ook voor het ontbijt.

Nog steeds ben ik met mezelf in gevecht/discussie over of ik compleet veganistisch wil gaan eten of niet. Ik begin me steeds slechter te voelen als ik iets van/met ei/melk eet (ik eet sowieso al geen eieren/melk an sich, maar als het ergens in zit nog wel soms). Maar het vooruitzicht dat ik dan sommige dingen niet meer 'mag' eten, daar word ik recalcitrant van. Ik weet ook wel dat ik het wel mág, maar eigenlijk niet wíl. Maar toch voelt het soms ook alsof er een druk op ligt: veganistisch is het enige goede, eet je niet zo dan doe je het fout. Die druk brengt de recalcitrante bengel in me naar boven. (Terwijl ik het er ook juist wel mee eens ben! Gek toch? Ja joh yolo) Naja goed. Gelukkig vind het ik het erg leuk om veganistisch te koken! En om dingen te veganizen, zoals dat zo hip heet. 

In ieder gevalllllllll. Het punt van deze post: Ik kocht gisteren twee boeken terwijl ik daar eigenlijk geen geld voor heb! Maar goed, ik word er gelukkig van hè.

Het lijkt me leuk om beide boeken een keer uitgebreider te beschrijven! Op het moment ben ik in de Vegarevolutie aan het lezen, dus als ik die uit heb.. dan zal ik dat eens doen.

Geen idee of dit een interessante blog om te lezen was. Ik moest het gewoon even kwijt denk ik. 




Ps. Het is niet dat ik blut ben hoor, gelukkig. En ik hoorde vandaag dat ik aangenomen ben bij Tivoli!! Dus gelukkig heb ik wel een vooruitzicht met centjes op mijn rekening! Jeeeeej! 1000x stress minder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten